Reklame-boss tror reklameboycot af Facebook vil fortsætte – salg ned med 32% i Nordamerika i slutningen af juni

Arthur Sadoun, topchef for verdens tredjestørste reklamebureau, tror den igangværende reklameboycot af Facebook vil fortsætte for at få Mark Zuckerberg til at luge ud i ”hate speech”-opslag. Boycotten tog fart i juni ifm med Black Lives Matter med store brands som Unilever, Verizon, Danone, Microsoft bag boycotten. Og de virker så determinerede når han møder dem mener Sadoun, at han tror boycotten fortsætter. Facebook er verdens næststørste sælger af online-reklamer efter Google og får stort set alle sine indtægter derfra og deres salg vurderes af eksperter at være faldet med hele 32% i Nordamerika i sidste halvdel af juni. Så det er noget der kan mærkes.

Konklusion:
Store virksomheder er blevet mere socialt bevidste de seneste år og er ifølge nogle eksperter stadig mere trætte af en fornemmelse af magtfuldkommenhed hos tech-giganter som Facebook. Tidligere boycots, fx i 2018 efter Cambridge Analytica skandalen, har ikke haft nævneværdig effekt på Facebooks indtjening, så spændende om det får det denne her gang.

Tlf 6162 0380  |  frank@frankhvid.dk  |  CVR 39002167  |  Frank Hvid Petersen  |  Linkøpingvej 223, 4000 Roskilde  |  LinkedIn

© Copyright 2020 – Frank Hvid